Upptäcktsfärd Norden är ett årligen återkommande arrangemang som riktar sig till scouter i åldern 12-16 år.

lördag 30 juni 2012

Segling och bad


Tja tja bloggen! Det är Sanna igen! Jag ska inte ljuga för er, jag skriver egentligen om gårdagen.
Så förlåt om jag är lite rostig. Igår hände det super mycket. Vi vaknade på en annan fin ö. Är väldigt glad över att natten inte blev så kall som man trodde. Vi vaknade tidigt trotts det så hade vi lite tid på oss att packa fälla ner tälten, äta frukost och dra till båten som vi skulle med hem. Om vi missade den så skulle vi vara tvungna att vänta ett väldigt lång tid för den nästa båten, och den tanker fick man panik av? Att det var åskväder. Vi hann men båten som tur var. Framme och hungriga så åt vi pasta karbonara (som Kajsa säger JAG säger bacon med ägg ost fetaost och kräm) Men det fick inte jag jag fick vegiii mat (igen mummmmmss).
Det låg ett bad 1 minut ifrån där vi bodde så dit stack vi bada, basta och det alla saknar mest tvätta håret!!!

Med blött hår åkte vi med en båt på 3 timmar tror jag. Vädret var inte bästa men det funkade.
Jag var mest nere i det varma. Men de flesta var på däck och hade skoj.

Kom hem gjorde klart våra läder armband som jag faktiskt har längtat till att få göra eftersom att jag inte var med på för träffen... Vi fick göra 3 nya tecken som skulle repriensentera vem vi är typ eller hur vi har ändrats under resan.

Sent som det var packade alla redan för morgon dagen. För vi behövde hinna med bussen nästa dag.

Sista ord, egentligen ska jag inte skriva så mycket om idag (orginal dagen) Men jag vill bara tacka alla deltagare och ledare och övriga, för de här två veckorna. Det har varit skita kul! Lärt mig nya grejor och j träffat några vänner som jag planerar att behålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.